Mobning kan føre til angst reaktioner

Mobning kan have en affekt både fysisk, psykisk og socialt. Ofte oplever den der har været mobbet social forbi, angst og/eller panik reaktioner.
Er du i en social sammenhæng og oplever en stærk negativ reaktion, så har jeg her en mulig løsning for dig, der kan lette spændingen her og nu.
Find om muligt et stille sted, eventuelt på badeværelset 😉 Luk øjnene hvis du kan i situationen for bedste effekt. Specielt i begyndelsen kan det være nemmest.

Find det sted  i kroppen hvor du mærker spændingen. Begynd nu at tage dybe langsomme åndedrag, det bedste du kan. Forestil dig, at du ånder ind i spændingen og når du ånder ud opløser du langsomt spændingen, se den som røg eller tåge der siver ud. For hver udånding opløses spændingen mere og mere. Forsæt med de dybe ind- og udåndinger til spændingen er opløst eller så længe du har tid til.

Inden du åbner øjnene, så forestil hvordan området fyldes a lys eller et positivt, afslappende billed og se dig selv gå tilbage til situationen med en rolig afslappet følelse.

Vær opmærksom på at teknikken kan tage lidt øvelse at mestre helt, men selv i starten vil du mærke en lettelse, selvom angsten måske ikke forsvinder helt.

Stil gerne spørgsmål og kom med dine kommentarer om teknikken.